f8230d194d59ea00be9d626c4b9044912a5a7779 80x80 - Аеродинамічний тягач Shell виявився в 2,5 рази економічнішим звичайних вантажівок
Маск пообіцяв зробити новий Roadster «дуже швидким»
Червень 8, 2018
bff8da113ee7d1aad37f15c0c50a06eb50781e1a 80x80 - Аеродинамічний тягач Shell виявився в 2,5 рази економічнішим звичайних вантажівок
Потужність BMW M5 довели до 700 сил в ательє AC Schnitzer
Червень 10, 2018

Аеродинамічний тягач Shell виявився в 2,5 рази економічнішим звичайних вантажівок

c50791f96347ef6e81f38116648319e27c34f5a4 639x480 - Аеродинамічний тягач Shell виявився в 2,5 рази економічнішим звичайних вантажівок

У США завершився пробіг за участю експериментального тягача Starship, побудованого за замовленням нафтового гіганта Shell. Тягач проїхав з вантажем всю країну — від Каліфорнії до Флориди, витрачаючи в 2,5 рази менше палива, ніж звичайні вантажівки.

Тягач побудувала компанія AirFlow Truck Company. Її головна особливість – це аеродинамічно вивірена форма. Виконана з вуглепластика кабіна і носове оперення нагадують обводами ніс швидкісного потяга, а решітка радіатора закрита рухомими заслінками, які відкриваються лише при підвищенні температури двигуна. Під кабіною тягача виконані аеродинамічні канали, через які відводиться повітря з-під днища.

img 5b1d7cd7a6c6d - Аеродинамічний тягач Shell виявився в 2,5 рази економічнішим звичайних вантажівок

Спеціально підготовлений і напівпричіп: його нижня частина повністю прихована обтічниками, а ззаду змонтовані висувні щитки, які згладжують потік повітря, що сходить з даху і стінок напівпричепа. На даху напівпричепа встановлені сонячні батареї сумарною потужністю п’ять кіловат, що живлять електросистему тягача.

Тягач обладнаний шестициліндровим дизелем Cummins X15 потужністю 400 сил, сполученим з 18-ступінчастою коробкою передач Eaton. При цьому третя вісь тягача приводиться електродвигуном — він допомагає дизелю в важких умовах (наприклад, на підйомі). А при гальмуваннях він запасає енергію в тягової батареї. Задні вісі тягача «взуті» в широкі одинарні колеса зі зниженим опором коченню замість звичайних здвоєних коліс.

Повна маса тягача з вантажем склала 33 тонни (це на 28 відсотків більше, ніж в середньому у вантажівок цього класу). Питома витрата палива в дорозі від тихоокеанського узбережжя до атлантичного склала 75,8 тонно-кілометрів на літрі палива проти 30,6 у звичайних тягачів.